Startersfunctie beleidsmedewerker jeugd bij Gemeente Ede

Heb jij een hbo- of wo-diploma op zak en sta je te springen om te beginnen aan een uitdagende baan? Lever jij graag een waardevolle en maatschappelijke bijdrage aan de Edese samenleving? En heb jij affiniteit met jongeren? Dan is deze functie iets voor jou!
Wat ga je doen?
Als junior beleidsmedewerker jeugd maak je onderdeel uit van het opgave team ‘alle jongeren doen mee’ met als doel zorgen dat alle jongeren in Ede eerlijke kansen krijgen.
Niet alle jongeren krijgen de kansen die zij verdienen. Zo hebben sommige van hen te maken met problemen thuis zoals gescheiden ouders en fysieke of mentale tegenslagen.

Voor meer informatie over deze vacature:
Ido van der Meulen, afdelingsmanager Beleid Sociaal Domein.
via email ido.van.der.meulen@ede.nl of op telefoonnummer 06-10 13 18 39

Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure:
Deborah Boonstra, P&O consulent via e-mail deborah.boonstra@ede.nl of op telefoonnummer 06-53 98 81 32
vacature

Je werkt samen met collega’s in je team en met partners vanuit het onderwijs, jeugdzorg en welzijnsorganisaties. Je zorgt samen met organisaties en burgers dat er goed beleid tot stand komt. Ook vertaal je nieuwe ontwikkelingen naar beleid en uitvoering. Daarnaast draag je zorg voor de invoering en evaluatie van het vastgestelde beleid. Je levert hierdoor een waardevolle bijdrage aan de Edese samenleving.
Uiteraard ben je mede verantwoordelijk voor het realiseren van de doelstellingen van ons jeugdbeleid en van het team als totaal. Je toetst beleidsplannen, begrotingen, planningen e.d. en stelt rapportages daarover op.

Op de afdeling is ruimte voor eigen inbreng en krijg je de kans om je te ontwikkelen tot een volwaardige beleidsmedewerker met specialisatie jeugd.

Startersprogramma
De gemeente Ede geeft je de kans je talenten te ontdekken en leidt je via het starters leer- en ontwikkelprogramma op tot een professional. We zetten in op jouw individuele leerwensen door de inzet van onder andere een coach, leeropdrachten en bijeenkomsten. Ook krijg je de beschikking over een individueel leerbudget dat je kan inzetten voor o.a. trainingen en cursussen ter bevordering van jouw groei en ontwikkeling. Samen met andere starters kom je regelmatig bijeen om ervaringen uit te wisselen en te sparren.
Daarnaast krijg je een persoonlijk inwerktraject op de afdeling zelf waarin je werkt aan je vakinhoudelijke skills. De inhoud hiervan stem je af met de afdelingsmanager op basis van jouw individuele leerbehoeften. On the job word je begeleid door je directe collega’s en een organisatiecoach.

 

Functie-eisen

Jij bent een assertieve junior beleidsmedewerker jeugd met:

  • een afgeronde hbo- of wo-opleiding. Bij voorkeur met bestuurlijke/juridische raakvlakken;
  • maximaal 2 jaar relevante werkervaring;
  • affiniteit met jongeren en het sociaal domein;
  • relevante maatschappelijke werkervaring in de richting jongeren. Dit is een pré;

Jouw profiel
Je werkomgeving werkt kort cyclisch vanuit een grote mate van autonomie. Je bent bekend met een agile manier van werken en scrum. Jij ziet verbanden en maakt verbindingen binnen en buiten de organisatie. De vele relaties met de diverse interne en externe partners vragen van jou uitstekende communicatieve vaardigheden. Ook op het vlak van schriftelijke communicatie. Daarbij kijk je over grenzen heen en werk je samen met meerdere belanghebbenden. Je kunt omgaan met tegenstrijdige belangen doordat je politiek-bestuurlijk sensitief bent. Natuurlijk wil je jezelf blijven ontwikkelen; vakinhoudelijk, maar zeker ook persoonlijk.

Meer over jouw toekomstige afdeling
De afdeling Sociaal Domein maakt beleid en houdt zich bezig met alle beleidsopgaves sociaal domein breed. Dat doen wij samen met maatschappelijke organisaties, bedrijven en inwoners. We maken beleid op de terreinen jeugd, zorg en welzijn, werk en inkomen en onderwijs.
Naast de opgave ‘alle jongeren doen mee’ houdt de afdeling zich bezig met nog vijf andere opgaves namelijk:
– Voor iedereen goede zorg

  • Iedereen kan meedoen naar vermogen
  • Iedereen een gezond leven
  • Alle nieuwkomers krijgen de kans om mee te doen
  • Een prettige sociale leefomgeving voor iedereen

De afdeling bestaat uit 30 gedreven en kundige professionals die door goede samenwerking in een open en collegiale sfeer in staat zijn om hoge kwaliteit te leveren.
Er zijn doorgroeimogelijkheden in zowel de breedte, diepte als hoogte: we hebben veel aandacht voor de ontwikkeling van kennis, vaardigheden en competenties.

Arbeidsvoorwaarden
Het betreft een structurele functie voor 36 uur per week.
Het salaris bedraagt, afhankelijk van kennis, opleiding en ervaring, maximaal Є 2.900,- bruto per maand) op basis van een 36-urige werkweek.
Je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, bovenwettelijk verlof en levenslooptoelage zijn gebundeld in een Individueel Keuze Budget (IKB).Dit is een vrij besteedbaar budget waarmee je flexibel keuzes maakt over hoe en wanneer je deze elementen wilt inzetten.

Tot slot werken we bij de gemeente Ede volgens het concept van het nieuwe werken. Voor zover het werk het toelaat, is er alle ruimte voor plaats en tijd onafhankelijk werken én flexibele werktijden.

Sollicitatieprocedure
Deze vacature is gelijktijdig intern (bij onze samenwerkingspartners) en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang.

Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatiebutton reageert en je cv en pitch (in Word of Pdf) zijn bijgesloten. Je motivatie maak je kenbaar in een filmpje waarvan je de link in je cv plaatst. Deze kun je richten aan Ido van der Meulen, afdelingsmanager Sociaal Domein. Je kunt reageren t/m 21 januari 2018. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen.

De selectiegesprekken vinden plaats in week 5 en 6.
De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op de genoemde functie eisen. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.
Een assessment, het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, zoekmachines en sociale netwerken, kunnen deel uitmaken van het sollicitatieproces.